Thursday, January 13, 2011

WAJAH MEREKA YANG SERUPA..


Hari-hari yang berlalu makin menggembirakanku...mungkin,kerana kerjaya guru ini memang sebati dengan diriku..kena pada jiwa dan hatiku..satu kepuasan..bilamana aku bisa bertemu dan mengajar anak muridku hari-hari..

Alhamdulillah..dengan izin DIA jua..aku kini bergelar seorang guru..guru di SMK SERI ALAM 2,MASAI,JOHOR..sekalipun perlu mengajar subjek yang bukan opsyen namun hatiku puas..bagiku..apa yang paling penting..ialah aku bisa menyampaikan ilmu..bisa mendidik pelajar-pelajarku..buat anak murid cikgu..1RK2,1B,1D dan PERALIHAN A..insyaallah,cikgu akan cuba untuk jadi cikgu terbaik buat kamu..

Melihat wajah pelajar-pelajar di sekolah ini..sesekali hatiku tersenyum sendirian..”ehh..samelah..”apa yang sama??wajah mereka...wajah mereka yang sama..ada iras-iras dengan anak –anak muridku sewaktu praktikal di SMK KHIR JOHARI, Bagan Datuh dulu dan sewaktu aku menjadi guru ganti di SMK PONTIAN JAYA,di Rompin,Pahang..

SERUPAKAH MEREKA?

YA..WAJAH MEREKA SERUPA..MASIH WAJAH INSAN YANG PERLU KUAJAR..YANG PERLU KUDIDIK..

Buat teman-teman..yang juga bergelar seorang guru..ayuh!ikhlaskan hati..semangatkan diri..perbetulkan niat..untuk kita menjadi seorang guru..semata-mata kerana mencari lkeredhoan-Nya..

-Bantu aku ya Allah..untuk aku menjadi seorang guru keranaMu..kerna ia bukan sekadar kerjayaku..tapi,ia bukti kehambaanku..ia tempat aku mendekatkan diriku padaMu..kerana bekerja itu satu ibadah..kerna menyampaikan ilmu itu satu tuntutan..

LUV TO BE A TEACHER..

-Cikgu Umira Bt Mohamad-

1 comment:

Writers said...

great blog!!!