Thursday, September 11, 2008

SYUKUR YA ALLAH..SYUKUR ALHAMDULILLAH..


Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam..selawat dan salam ke atas baginda Rasulallah SAW dan para sahabat..

Syukur alhamdulillah..kupanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada Allah yang Maha Esa lagi Maha Berkuasa..yang memegang hati-hati manusia..

" Assalamualaikum along..
"waalaikumussalam..
"Angah ada apa-apa aktiviti esok?tanya alongku..
"kenapa along??along tak apa-apa..bagaimana dengan anak along??tanyaku pantas..
"Alhamdulillah..selepas doktor cuba memusingkan kedudukan anak..anak along sudah berpusing dan kini tidak songsang lagi..
"ya Allah..syukur alhamdulillah"(getusku didalam hati)
"alhamdulillah along..syukur sangat..maaf along..angah tak dapat balik..angah ada kelas petang esok..
"takpelah kalau camtu..
"along buat apa tu?
"along dah boleh balik rumah hari ni..mak ngan ayah pun ada ni..
"alhamdulillah..kim salam kat mak ngan ayah ye..

Serba sedikit dialog antra aku dan alongku petang semalam..Syukur ya Allah..syukur alhamdulillah..dengan izinMu maka anak alongku bisa berpusing..lindungilah alongku dan anaknya ya Allah..

alongku tidak jadi pembedahan..setelah doktor cuba membetulkan kedudukan bayi..alhamdulillah,dengan kekuasaan Allah..usaha dari kepakaran doktor yang Allah beri..dan berkat doa ibu dan semua maka 'anak' yang masih tidak dimengerti keadaanya begitu jurus menurut kehendak insan-insan yang menyayanginya..syukur padaMu Tuhanku..
Kini alongku sudah berada dirumah..meniti hari menanti kesakitan bersalin dan insyaallah sampai masanya..dengan izin Allah juga..seorang hamba Allah lagi akan lahir ke dunia dengan izin-Nya..

Aku..ibu saudara yang menanti..jika sebelum ini,aku hanya berpeluang bermain dengan anak-anak sepupuku..atau mungkin menidurkan mereka diribaanku sambil mengalun zikir dan lagu..bermain dgn mereka..mencium pipi mereka..

wktu cuti hari tu..aku berpeluang bermain dengn anak sepupuku 'dina'..dia sudah pandai tersenyum..aku meribanya..bermain dengannya..main'chak chak' dengannya..aku membuatnya tersenyum dgn senyumanku..dan dia juga tersenyum padaku..aduhai..dina dah pandai senyum yek sayang..bahagia kulihat wajahnya..aku kepingin utk melakukannya pada anak saudaraku nanti..gelaran'MAK CIK UMI' yang sering kupertuturkan akan ditukar khas dengan panggilan' MAK NGAH'..panggilan khas anak saudaraku padaku..


SEMOGA ALLAH MELINDUNGI ALONGKU DAN ANAK DI DALAM KANDUNGANNYA..

No comments: